marți, 12 iulie 2011

O parte din viata....

Ma plimb prin parc …totul in jurul meu este verde..cu exceptia pamantului umed si a cerului senin care ofera o zi blanda. Coborand scarile , intalnesc un batran scund si cu parul carunt , la vreo 70 de ani , care ma opreste sa ma intrebe cat e ceasul.Ii raspund dupa care imi spune sa ma asez langa el . Incepe sami vorbeasca . Isi sterge discret Ochii innecati in lacrimi , incercandu-se sa o faca neobservata , intorcand privirea in partea opusa mie.MA intreaba ce caut singur in parc , dupa care incepe sami povesteasca durerile sale . In general , plictisit de batrani , pentru ca par niste nesuferiti , il ascultam pe acest batranel cu foarte mare atentie.
“ Viata a trecut asa de repede…privesc in trecut , ceea ce a fost present … iar niciodata in prezentul acela nu priveam viitorul…respective prezentul actual . Niciodata nu ma gandeam ca voi ajunge aici pe o banca subreda sa stau singur si sa privesc tinerii care , sunt de varsta pe care mio amintesc eu acum . Niciodata nu m am gandit ca voi veni aici singur , fara prietenii mei , fara prietena mea .Niciodata nu m am gandit ca pielea mi se va increti , ca paru va incepe usor usor sa mi cada si sa se albeasca , cum nu mam gandit nici ca voi povesti unor copii , ceea ce incercau sami explice mie batranii din vremea mea , iar eu nu stiam cum sa scap de povestile lor plictisitoare.
Acum me dor de prima mea iubita …cea pe care am avuto pe la 11 ani si care ma alerga pentru a I da un sarut , care pentru noi dragoste insemna sa ne ciupim , sa ne privim din spatele prietenei sale si al prietenului meu , sa ne tinem discret de mana bine ascunsi intro scara de bloc sa nu ne vada cineva care sa rada de noi si sa nu ne prinda parintii nostrii pentru ca…probabil ne certau, credeam noi …sau pentru ca , mie cel putin , imi spunea lucruri de genul “ iti miroase a fusta “ sau “ iti e draga X-uleasca “ . Imi e dor de clipele cand stateam cu ea in scara si consumam sifonul stropindune si cand gauream dopurile de sticla si ne udam din cap pana in picioare pe timp de vara , si de momentele cand ne jucam cu totii dea fata ascunselea si ma bagam cu fetita aceea care imi era atat de draga sub balconul vecinului de la scara 4, impingandu-ne unul in altul pentru a nu ne vede cel care se pusese si care numara pana la 10 , me dor de asemenea de ziua in care iam facut primu meu cadou , o maimuta urata neagra si un tablou mic , impreuna cu o ciocolata Africana si mie dor de cand imi spunea ca vrea sa ma invete sa sarut , iar mie imi era rusine . Totodata , mie dor cand alergam de la 8 dimineata cu prietenii mei mai mici si mai mari pe terenul din spatele blocului pe care noi il improvizasem si il transformasem in teren de fotbal . Mie dor cand imi scriam pe spatele tricoului cu pixul albastru numele portarului Stelea , insa ..umpic botezat , adica “Stela” , si cand ii scriam prietenului meu pe spate numele lui Hagi . Me dor cand toti prietenii mei obositi si transpirati veneau la mine la usa pentru a le da apa , pentru ca eu stateam la parter , iar mama ma certa si imi spunea ca au si ei casele lor . Me dor cand ma furisam in baie sa nu ma vada mama ca mam zgariat pe picior , sau de cand ma duceam cu propriul radio in balcon incercand sal repar , pentru a nu vedea mama ca lam stricat .
Me dor de zilele cand ajunsesem adolescent cand incepuse sami placa muzica la moda de atunci , cand unele melodii ma faceau sa plang iar altele sa rad . Me dor de momentele cand plecam de acasa , singur de nebun unde ma duceau picioarele , me dor de momentele cand imi era dor de tot ce fusese. Imi e dor de zilele cand ma lipeam efectiv de geam pentru a vedea elicopteru ce zbura pe cer , de momentele cand eram in primul rand la o mormantare pentru a strange cat mai multi bani , de momentele cand gaseam bani pe jos si radeam si ne bucuram pana ajungeam sa facem pipi pe balconul vecinului de la scara 1 . ME dor cand ma bateam cu prietenii mei , sI cand ne certam doar pentru a avea de ce sa ne impacam . Me dor de zilele in care radeam unu de altu cand cadea pe jos pe terenul de fotbal , sau cand unul dintre noi “urma sa aibe noroc “ deoarece cadea in … hihi ..intelegi tu unde …
Imi e dor de asemenea de prima zi de liceu , cand miam cunoscut colegii ,care aveau sa fie alaturi de mine 4 ani de zile , cand am pasit prima zi in curtea liceului in care nu cunosteam ep nimeni si de momentele cand cei mai mari ne strigau “Boboci “ prin scoala. Me dor de prima data cand mam imbatat si am simtit cum alcoolul imi fura mintile , cum caldurile ma cuprindeau , cum incepeam sa rad fara motiv , cum imi venea pofta de distractie si rusinea imi disparea ,si de asemnea cum ma duceam din 5 in 5 minute la toaleta . Imi amintesc de asemenea cum , iam daruit unei fete primul trandafir rosu …trandafir rosu ce simbolizeaza dragoste …dar…de fapt acesta probabil era doar un simbol , dragostea cu adevarat fiind , zic eu , cand iam daruit uneia dintre prietenele mele primul trandafir alb…albul insemnand puritate , seninatate si mai ales sinceritate. Imi e dor de cand am varsat prima lacrima in fata unei fete , imi e dorde zilele cand ieseam cu mai multe fete deodata si vorbeam cu prietenii mei la care din ele tin cel mai mult . Imi e dor de zilele cand earm strans in b rate de orice fata , cand auzeam mereu ca sunt dragut ,…nu ca acum ,cand doar cainii se uita dupa mine , si aia doar atunci cand vin de la piata si le miroase salamul meu in punga . Imi e dor de ceea ce am fost , imi e dor de tot ceea ce a fost imi e dor de zilele in care vorbeam cu o fata , cum va fi nunta pe care o visam..poate mai in gluma sau mai in serios . Imi e dor de ziua in care am lipit un afis pe usa liftului din blocul ei , pe care scria : “vrei sa fi sotia mea ? “ , iar cand deschidea usa la lift ma gasea in genunchi cu un trandafir in gura si cu inelul tinandul in mana stanga . Me dor de ziua in care am simtit emotiile dinaintea nuntii , me dor de momentul in care preotul a spus “ poti saruta mireasa “ si de momentul in care neam petrecut noaptea nuntii undeva departe…intrun loc frumos…in noua noastra resedinta , in patul nostru , pe o lenjerie ce mirosea a primavara , simtindune in Paradis , uitand de toti ceilalati care ne sunau ,Iar noua nun e pasa , lasand telefoanele sa cante , me dor de zilele in care ne iubeam pana in zori dimineata , nepasandune ca orice casatorie ne adduce si foarte multe responsabilitati . Me dor de momentul in care am auzit primele lovituri de fotbalist ale viitorului meu fiu in burta fiintei mele iubite , si de momentul In care stateam la capul ei si filmam nasterea rodului “muncii “ noastre…me dor si de ea ,care acum nu mai e , me dor de tot ce a fost …”
Terminand aceste vorbe batranul isi sterge cu o batista siroiul de lacrimi ce curgeau parca precum o cascada batrana . Cu inima intoarsa in timp , privea spre lac , neclipind , creeandu-mi sentimentul ca “ asa voi fi si eu “ . Ceea ce el nu sa gandit la vremea sa , iata ca eu ma gandesc de acum . De fapt ,sa va spun un mic secret... acel batranel eram chiar eu .. eram eu intro oglinda a sortii in care priveam in viitor .
Acel batran si acel copil sunt aceeasi persoana …sunt eu in doua lumi diferite.De fapt , eram eu la varsta pe care o am , stand pe o banca , zarind un batran , si gandinduma cum voi fi eu peste 50-60 ani , adica …la varsta sa…de fapt …probabil acel batran mi se parea atat de simpatic pentru ca avea acelasi suflet ca si mine , dar alt trup.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu