marți, 12 iulie 2011

Cateva ganduri....

Mi-e atat de greu sa ma exprim verbal , la fel de greu pe cat imi este de usor sa ma exprim in scris. Prefer , sa stau si sa scriu tot felul de nebunii , fantezii sau lucruri neinsemnate , decat sa stau intr-un grup de 100 de persoane care sa ma deranjeze fonic, astea chiar daca sunt constient ca ma citesc aproape singur . Scriu ce gandesc , ma citesc si apoi ma recitesc.Frumos sau nu , mie imi place ce scriu , imi place pentru ca orice scriu , mai mult sau mai putin reusit , este munca mea , sunt ideile si gandurile mele. Nu vreau si trebuie sa scriu un text foarte delicat sau foarte metaforizat pentru a-mi place. E indeajuns sa scriu un lucru simplu si apoi ma voi bucura de el. Ma bucur de el pentru ca e scris de mana mea , pentru ca e gandit de mintea mea , pentru ca este citit cu ochii mei ; ma bucur pentru ca pot sa scriu , ma bucur pentru ca gandesc si pot sa scriu , ma bucur de asemenea ca pot sa vad si sa citesc. Poate peste ani , nu voi mai putea scrie , sau poate nu voi mai putea gandi , sau poate ca nu voi mai putea citi ceea ce-mi doresc. Toate aceste cuvinte scrise si postate aici , toate aceste pete negru aruncate pe un fond alb , ma ajuta sa ma eliberez , sa ma relaxez , ma fac sa uit ca mai exista si altcineva in afara de mine; ma ajuta sa ma simt in lumea mea , pierdut in universul meu si paralizat fata de lumea adevarata . E frumos sa scrii , e chiar relaxant , si chiar cred ca uneori imi iese. Simt fiori prin suflet , simt cum fulgere imi vibreaza intregul corp cand primesc o lauda de la cate o persoana care apreciaza ceea ce scriu . Cand primesti primele aprecieri te simti ca atunci cand te indragostesti pentru prima oara , te simti precum un peste in apa sau precum luna intre stele. Te simti fericit , implinit si important( in concordanta cu propozitia anterioara) , stari pe care nu le capeti nici daca iti inneci ficatul cu bautura sau daca nu`ti lasi plamanii sa respire de tutun.
. . E atat de greu , si chiar atat de neinteles pentru mine , ce placere exista in astfel de obiceiuri pe care ne “ chinuim” sa le dobandim , cand avem mai aproape , in noi , lucruri mai sanatoase , mai relaxante si mult mai putin obositoare.
Cand ma apuc sa scriu ceva , categoric ma gandesc “ mama , poate peste cativa ani voi deveni celebru , iar toate aceste cuvinte vor fi asternute intr-o carte frumoasa , apreciata “; in general , scriind astfel de texte , imaginatia ti se dezvolta , si probabil toate aceste ganduri fac parte din imaginatia bogata pe care mi-o maresc cu fiecare litera scrisa .Totusi ,cred ca nu trebuie sa fi nascut cu un talent anume , si nu trebuie sa fi nascut intr-o familie de “scriitori”, pentru a scrie lucruri frumoase si interesante . Probabil , nici Eminescu sau Arghezi , primii doi poeti romani , nu s-au nascut neaparat cu talentul lor , ci l-au capatat treptat , odata cu versurile scrise , multe dintre ele in care isi exprimeau sentimentele , in care exprimau ceea ce simt , ceea ce vor.Si ei s-au nascut tot dintr-o mama si un tata , si ei au fost la scoala ca si noi .
Va sfatuiesc pe toti sa scrieti ce simtiti , chiar daca nu veti scoate cartea atat de visata , iar daca la inceput poate nu o sa va iasa , usor usor va va iesi. Daca esti sincer cu tine , si daca esti sincer cu cel care crezi tu ca te citeste ,vei reusi la un moment dat sa captezi atentia , vei primii laude si atunci te vei simti ca mine , si te vei indragosti singur de creatiile tale. Atunci vei intelege ca de fapt iti poti folosi creierul mai mult decat ti-o arata notele de 3 , 4 ,5 din catalog , si iti vei da seama ca puterea ta de gandire e mai mare decat te face scoala sa crezi.Incercati sa scrieti ce simtiti si sa va ganditi si voi mereu “ poate intr-o zi voi scrie o carte” , cineva categoric va va citi si va fi incantat de ceea ce ai scris . Cred ca acest enunt este echivalent cu expresia “Zambeste , nu stii cine se poate indragostii de zambetul tau”,pe care o putem traduce astfel : “ Scrie , nu stii cine se poate indragostii de ceea ce scrii si gandesti “ .
Hm..poate n-ar trebui sa-mi permit sa ofer sfaturi , insa odata ce nu costa nimic nici sa ofer sfaturi, nici ca cineva sa scrie ce simte , ce gandeste , in momentele sale de luciditate si de imaginatie maxima , imi asum responsabilitatea sa ofer totusi astfel de sfaturi , poate ca cel care il va asculta , isi va descoperi noi placeri si noi calitati , iar apoi ne vom citi unul altuia aberatiile postate aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu